Organizovanje
Q: Kako da organizujem sebe i svoje vreme u radu od kuće?
A: Rad od kuće ima i svoje prednosti, ali je svakako u situaciji u kojoj je na ovaj način nametnut, novitet kome treba da se sve brže prilagođavamo. Izazovi svakako leže i u neprilagođenom radnom prostoru, izostanku privatnosti, čestim interupcijama ukućana i nadasve odsustvu kolega i radnih instrumenata i materijala na koji smo navikli.
Ukratko, daću vam moj primer od juče – 12 telefonskih razgovora, od kojih su 3 bila audio sastanci preko grupnog telefonskog poziva, 3 sata rada na sastavljanju programa za novu e-platformu i 1 sat treninga.
Prisustvovao sam online konferenciji o korelaciji između Emocionalne i Veštačke inteligencije (EI vs AI).
Započeo sam u 9:00, završio u 19:00h. I dan mi je protekao veoma brzo.
Pritom, pomogao sam u kuvanju ručka i spremanju večere i proveo određeno vreme sa mlađim sinom a u vezi sa nastavom koju prati na nacionalnoj televiziji.
I pročitao nekoliko poglavlja „Kulturne Istorije Srba“ J.Deretića.
Na kraju dana, pred spavanje, poželeo sam sebi još ovako ispunjenih dana.
Što pre se organizujemo „kao da je sve normalno“, to će normalno pre i doći. Duboko verujem u to.
Ključne teze: Ispunimo sebi dan. Znajmo kad šta radimo. Nemojmo čekati da u lenčarenju i čekanju prođe vreme.
Kako da „na daljinu“ organizujem zaposlene kojima rukovodim? Remote team management.
Pitanje koje se najčešće čuje, verovatno jer je velikoj većini rukovodilaca prvi put da se nalaze u ovoj situaciji.
Iz mog iskustva, od izuzetne važnosti je šta VI lično kao rukovodilac postavite kao normu ponašanja.
Ako ste vi organizovani, i vaši zaposleni će biti. Kako do toga? Topla voda. Ne sedite dokoni i dobro isplanirajte dan, kako za sebe, tako i za svoje zaposlene. Ne dajte ni njima da sede dokoni.
Dajte im zadatke. Od ključnih, koji će se svoditi na srž njihovog opisa radnog mesta, bila to analiza, izveštavanje, kontakt sa klijentima… do sređivanja dokumenata, fajliranja, čišćenja baze, sređivanja CRM platforme… i učenja. Neka posvete deo dana asortimanu, proizvodima kao i razmišljanju kako će nastupati kada kriza prođe, kada se sve normalizuje.
Lični rad i razvoj neka bude pod vašom supervizijom i isključivo preporučen od vas, jer verujem da želite da se tim razvija ravnomerno i na ciljane teme, a ne kako svaki član pojedinačno želi.
To su moja zapažanja u organizovanju tima na daljinu.
Ključne teze: Delegirajmo obaveze članovima svog tima konstantno i smisleno. Ne dopustimo da imaju „prazan hod“ – tek tada ćemo moći da dajemo „ustupke“ koji su neophodni u ovoj situaciji, a tiču se zdravlja i bezbednosti njihovih porodica. Na tom polju imajmo neizmerno razumevanje.